Magnetiskt


Det här är en riktigt fin grejj det. Kanske den bästa mojjängen vi använt i renoveringen. En eldos-hitta-grejj. Man sättter helt enklet ena delen i dosan och sedan sätter man fast gipset, sen letar men upp den gömda delen men magneten, låter den sitta där den fastnar, och borrar i mitten och vips, eldosan kommer fram. Makalös manick verkligen.

Förutom det så går det framåt igen. Vi har börjat gipsa väggar. Tråkiga delen av sovrummet, det vill säga där det är fönster och dörr, är klar.


Ena delen.


Frugan och andra delen.

Föga fårvånande händer det dock mest i källaren. Nu börjar badrummet ta form på riktigt. Duschen får sin plats, nya väggen kommer upp. Skelettet är helt enkelt på plats.


Den blivande duschen.


Och nya väggen med plats för dörr.

Kommentarer
Postat av: Lilla Duktig

Kick-ass!

Det känns lite som att ni nästan är klara - men det har jag å andra sidan sagt hela tiden...

2008-08-19 @ 08:49:11
URL: http://lilladuktig.blogspot.com
Postat av: Ninna

Lite känns det faktiskt som att sovrummet har alla chanser att bli klart inom överskådlig tid. Och när det och badrummet och är färdigt så kan vi flytta in. Det blir festligt det!

2008-08-19 @ 09:57:54
Postat av: Wilma

Men GUUUD! nu har jag läst hela eran blogg, eller tittat. Ni kunnde ju ha byggt ett eget hus, Ni har ju typ rivit hela huset, det ser ju mer ut som ett kriksfält! oh my vilket jobb! vad duktiga ni är!

Det ska bli jättekul att se det sen.

Jag kom på i går kväll att jag fick ett sms om att jag kunna komma förbi å kolla på huset. men när jag sover och någon ringer eller smsar så kommer jag sällan ihåg det dagen efter...

det var lite synd!

2008-08-19 @ 10:44:10
URL: http://wak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0