Renoveringsbilen

Vi funderar på att köpa en renoveringsbil. Alltså en bil som skall tjänstgöra under renoveringen, inte en bil som skall renoveras. Mitt stående förslag på bil är en röd (solblekt) volvo 245 eller 745. Det som blivit urbilen i sverige. Mitt nästa förslag var en amazonkombi (har alltid haft väldigt gott öga till delade bakluckor) vilket jag argumenterad för att dom var skattebefriade. Min fru tillade att dom nog varit skattebefriade i snart 20 år. Som det ser ut nu ligger en silverfärgad Audi 100 Avant från 1988 högst upp på listan.



Den lilla knuffen som bilen har fått på bakdörren skall ordnas innan vi eventuellt köper den. Själv känner jag det som när man var ltien, har kuskat runt större delev an dåvarande västeuropa i en liknande Audi, även om det inte var en kombi. Minns jag rätt är det dessutom muskelservo på den, och så är den som synes stor som ett mindre hus.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Gillar att du har en länk till Allers på sidan!

KRAM S.Y

2008-07-01 @ 09:50:23
Postat av: Anonym

nice car man

2008-07-04 @ 18:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0