Lite rivande på nytt

Hej å hå vad vi grejjar. I dag kom tigersågen fram igen när det var dags att sätta (såg)tänderna i vår blommiga hall. Det var kul. Ibland inser man helt enkelt hur mycket man saknar att riva och förstöra lite grann. Hur som. För er som inte minns så såg det ut så här från början:


Dörren mot köket bestyckad med en tämligen osmaklig skjutdörr.

Men nu ser det ut såhär:

Tigersågen har satt tänderna i spikarna som håller dörrkarmen och vips är inte bara den osmakliga skjutdörren borta, utan hela karmen (som var förstörd av fästena till den osmakliga skjutdörren.)

Tanken var alltså inte att riva hela dörrkarmen, men när vi såg hur förstörd den var så åkte den. Och stort å fint blev hålet efter den. Dessutom har lite tapet och lister sagt hej då till hallen. Då ser det ut så här:


Fult blir det. Men bara för att vi ska kunna bredspackla.

Kommentarer
Postat av: Lilla Duktig

Shit pommesfites!

Jag känner knappt igen mig. Nästa gång jag kommer och hälsar på kommer jag säkert att gå fel. Eller nåt.

2008-10-15 @ 09:18:17
URL: http://lilladuktig.blogspot.com
Postat av: Lilla Duktig

Jag menar pommesfRites.



Ack dessa nymoderna ord och dess utländska stavningar.

2008-10-15 @ 09:19:14
URL: http://lilladuktig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0