Hata hata hata midnattsloppet

Vi kom precis hem efter ett lååångt pass i huset och möts på Mariatorget av skrällig musik, fulla killgäng och massa annat löst folk. Över allt är det avspärrat och tusentals människor i vita T-shirts rusar på i sällan skådad fart. Vi står villrådiga och undrar hur lång omväg vi måsta gå för att ta oss till Bastugatan. Vi bestämmer oss dock för att omvägar inte är vår grej och ser döden i vitögat och rusar rätt igenom hopen av motionärer. Nästa år bor vi inte i farozonen för Midnattsloppet längre. Det tycker vi blir skönt!

Kommentarer
Postat av: Magda

JA!!! Jag trodde inte att någon skulle våga säga det men nu när du gör det kan jag inte annat än stämma in i klagosången - haaaaata midnattsloppet!!!!!! Hur fan kan de stänga av en hel stadsdel för att det ska springas en mil?!?!?!?!? Jag kom hem från en tävling i tjotahejti just denna kväll med två galet trötta kamrater och 1 ton utrustning - och så får vi inte åka hem!??!?!? Hjälp, säger jag bara, vilket hat jag kände då.

2008-08-21 @ 19:38:18
URL: http://magdagad.blogspot.com
Postat av: Svante

Ja. En mil, hela söder. Det kunde gjorts bättre.

2008-08-22 @ 06:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0