Hej mitt vinterland!

Nu är jag här. Eller nog med Carola nu. Men vintern är i alla fall här, och det kan inte bli bättre. I alla fall inte finare. Dessutom är vi nästan klara med vardagsrummet. Idag målade vi det första gången, och det med stockholmsvitt och inte vår vanliga 0500-nyans. Nästa helg har vi bjudit in till fördrink på lördagen, så pressen på att vi faktiskt jobbar i veckan har blivit större. Det är dock inte så svårt att motivera sig när man nästan är klar och vet att man snart kan glädja sig åt 37 kvadrat större boyta. Men för att återvända till vinterlandet:


Lavendel i snö.


Årets sista äpplen.


Gången till postlådan på lördagsmorgonen.


Snöhattar.


Hej mitt vinterdäck!


Herr R byter däck. Notera mössan som är en raritet från längdskidsVM i Falun 1995 då Mogren vann 5-milen.

Vi har också hunnit inviga det nya rummet fast det inte är riktigt klart. Solstolar och vår riktiga stereo ockuperade rummet på fredagskvällen. Musiken lät helt plötsligt så mycket bättre än från våran gamla renoveringsbandare.


Hej min sommarstol!


Riktig stereo.

Kommentarer
Postat av: Anonym

nu ska vi se då om det går...

Ser fram emot bilderna på det färdigmöblerade rummet, när kommer dom?



/Sofia

2008-11-25 @ 19:09:54
Postat av: Herr R.

Duktig fia som kommnterar. Borde fler göra...

2008-11-26 @ 11:00:16
URL: http://hejrenovering.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0