Hyllor, hyllor, hyllor...

Vi kan inte få nog, det enda vi gör är att skruva hyllor. Denna helg har det varit dags igen, i vardagsrummet. Ni som besökte vårt förra objekt tror jag kan känna igen er. Sedan finns det såklart en hel del av er som undrar om dom där renoverarna inte gör något riktigt jobb, alltså något som inkluderar att hamra och spika och bygga en bil, såga och gnida och dra med en fil. Till er kan jag säga två saker. Det första är att vi projekterar varje helg för att göra sådant. Det andra är att om ni fortfarande tror att såga, fila och hamra har något med bilbygge att göra är det nog dags att läsa på lite.


Första steget, skåpen appliceras till väggen.


Skåpen är uppe, och även första delarna av hyllorna.


Första hyllorna uppe, och vi får se om vi lyckats med inriktingen eller inte, det vill säga sitter dom på samma höjd?


Stereon på plats. En plats som dock korrigerades lite då högtalarna flyttades ner.


Hjälpreda&belöning.


De flesta av våra skivor, lite böcker, stereon och vår tuppsamling på plats.


Provisoriskt uppstuvade böcker.


Tuppsamlingen. Lite trångt har den, men det skall bi bättre så småningom.

Det största problemet är att långt ifrån alla våra böcker kommer att få plats, och det är i stort sett omöjligt att välja. Jag menar hur skall man kunna veta om man verkligen BEHÖVER två olika översättningar OCH den engelska versionen av "Sagan om ringen" de närmaste månderna? Och det KÄNNS verkligen som jag behöver Raymond Queneaus "Stilövningar" lättillgänglig. Vilka val, vilka problem!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker att ni är väldigt snabba och effektiva. Ni har fått klart en hel våning i ert hus på halva tiden jämfört med oss som har fått ett rum halvklart på typ hela tiden, d.v.s. ett år!

Vi ses på lördag!

2009-02-03 @ 18:06:57
Postat av: Herr R.

ja, men så har vi heller inte tillnärmelsevis så välspacklade gipsskarvar som ni har heller.

2009-02-03 @ 23:07:49
URL: http://hejrenovering.blogg.se/
Postat av: anna

fantastiskt! minns ni förresten var ni köpte de där hyllorna? den gemensamma cd-samlingen tarvar hemmabyggd lösning.

2009-02-06 @ 23:13:53
Postat av: Läna

Men å! Jag kan lätt hjälpa er med ert lilla problem! Langa hit böckerna vetja!

2009-02-16 @ 15:32:18
Postat av: fru R

Läna, Tage Erlanders memoarer i fyra band kan du få.



Anna, hyllplanen köpte vi på en brädgård och målade. Sånna finns dock överallt, t ex IKEA och alla byggvaruhus. Konsollerna (heter det så?) är från Elfa och går att köpa t ex på John Wall och K-Rauta.

2009-02-18 @ 08:42:14
Postat av: anna

tack! fick ni såga till dem själva eller fixade brädgården detta? det är attans att man saknar körkort!



om inte läna vill ha tage e:s memoarer tar jag förresten tacksamt emot dem (om det är så att ni ska slänga dem alltså). jag har blott ett av fyra band i min ägo.

2009-02-20 @ 17:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0